Általános Szállodai Szerződéses Üzleti Feltételek (ÁSZF)

I. A Szolgáltató adatai:

Név: Lincsir Kft.

Székhelye: 2212 Csévharaszt, Petőfi út 71.

Telephely: 2211 Vasad, Monori út 100.

Cégjegyzékszáma: Cg.13-09-082319

Adószám: 11848774-2-13

Telefonszám: +36 21 233 3032

(a továbbiakban: a „Társaság” vagy „Lincsir Kft.”)


II. Általános szabályok

2.1. Jelen "Általános Szállodai Szerződéses Üzleti Feltételek" (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Nádas Tó Park Hotel***superior (2211 Vasad, Monori út 100.) szállodát működtető Lincsir Kft. (székhely: 2212 Csévharaszt, Petőfi út 71.), a továbbiakban: Szolgáltató, elszállásolási szerződést köt Vendégeivel.

2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét az itt leírt ÁSZF-nek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.


III. Szerződő felek

3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).

3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik fél (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.


IV. A Szerződés létrejötte, a szállásfoglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség, az elszállásolás kezdete és vége, esetleges meghosszabbítása

4.1. A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató írásban ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, vagy a felek másban nem állapodtak meg írásban, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

4.2. A Szerződés a Vendég, írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.

4.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.

4.3.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, vagy a vendég lemondás nélkül nem érkezett meg, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás, szerződésben szereplő árának 100 %-os ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

4.3.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.

4.3.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.

4.4. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

4.5. A szobákat az érkezés napján 14.00 órától, csoportos foglalás esetén 15.00 órától biztosítjuk, a korábbi érkezésre előzetes egyeztetést és visszaigazolást követően díjazás ellenében van lehetőség.

4.6. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti nap 16.00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől, kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.

4.7. A szobákat a távozás napján legkésőbb 11.00 óráig köteles a Vendég elhagyni. A szálloda foglaltságától függően Szolgáltató lehetőséget biztosít késői távozásra, amely előzetes egyeztetést követően külön díjazás ellenében, 17.00 óráig van rá lehetőség. A hosszabbítási szándékot Vendég a recepción tudja előre jelezni.

4.8. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.

4.9. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján reggel 6 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka felszámításra kerül.


V. Vendéglátás

5.1. A szálloda étterme hétfőtől vasárnapig 7.00 és 22.00 óra között várja vendégeit. A vendég az asztalfoglalási igényét a recepción, illetve az étteremben jelezheti. A lobby bár 22.00 és 07.00 óra között várja a vendégeket.

5.2. A reggelit és vacsorát tartalmazó félpanziós éttermi szolgáltatás az érkezési napon vacsorával kezdődik, az elutazási napon reggelivel végződik. Késői érkezés (22.00 óra után) esetén, amennyiben azt a vendég előre jelezte, hideg élelmet biztosítunk.

5.3. A reggelit 7.00 és 10.00 óra között fogyaszthatják a vendégek a szálloda éttermében.


VI. Wellness szolgáltatások

6.1. A Nádas Tó Park Hotel***superior wellness részlege hétköznap 08:00 és 22:00 óra között, hétvégén 8:00 és 24:00 között tart nyitva.

6.2. A Wellness részleg külsős vendégek részére a szálloda kihasználtságának függvényében, előzetes időpont egyeztetést követően érhető el az előzőekben írt nyitvatartási időben.

6.3. Az aktuális szolgáltatási árak, a www.nadastoparkhotel.hu oldalon folyamatosan megtalálhatóak.

6.4. A belépőjegy az alábbi szolgáltatásokat tartalmazza:

  • Feszített víztükrű aktív oxigénes tisztító rendszerű beltéri medence, változatos élményelemekkel, pezsgőfürdő medence, gyermekmedence rész
  • Spa élményvilág: finn szauna, infraszauna, bioszauna, gőzkabin, zuhanydézsa
  • Öltözőszekrény használat

Extra fizetős szolgáltatásaink: Masszázs kezelések


VII. Árak

7.1. Az aktuális szobaárak a szálloda honlapján (www.nadastoparkhotel.hu) elérhetőek. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegek oldalain és a helyszínen (étterem, wellness) állnak rendelkezésre.

7.2. A Szolgáltató a meghirdetett árakat előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt, és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.

7.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adó tartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adótörvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet terheket - előzetes értesítés mellett - áthárítja a Szerződő félre.

7.4. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.nadastoparkhotel.hu weboldalon kerülnek meghirdetésre. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.

A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.


VIII. Gyermekkedvezmények

Gyermekek részére - a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén - kedvezményeket biztosítunk.

Babaágy és pótágy igényt a szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egyidőben egyeztetni szükséges.


IX. Szolgáltatások

A Nádas Tó Park Hotel***superior térítésmentes (szobaárban benne foglalt) szolgáltatásai:

  • Csomagmegőrzés
  • Élménymedence / gyermekmedence / finn szauna / bioszauna/ infra szauna / gőzkabin /
  • Széf
  • WIFI
  • Játszószoba, játszóház
  • Parkoló

Térítés ellenében igénybe vehető szolgáltatások:

  • Gyermekfelügyelet
  • Transzfer
  • Vasaltatás/ mosatás/ vegytisztítás
  • Masszázs kezelések
  • Kültéri programok: kalandpark, vizibiciklizés, kenuzás, hajókázás, gyerek jetski


A szauna használatához a szauna lepedő használata kötelező! Szaunalepedőt biztosítunk vendégeink számára ingyenesen.


X. Háziállatok

10.1. Háziállatok a szálloda területére nem hozhatók be.

10.2. Segítő kutyák megengedettek.


XI. Lemondási feltételek

11.1. Amennyiben a szálloda ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a szállás-szolgáltatás kötbérmentes lemondására az alábbiak szerint van lehetőség: az érkezés napját megelőző 3. napig.

Az ezen időtartamon belül történő lemondás esetén vagy a lemondás elmaradása esetén Szolgáltató kötbérre jogosult, melynek összege a foglalás értékének 50%-a.

a) Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége a következők szerint áll fenn: helyi idő szerint az érkezés napján délután 4 óráig.


XII. Fizetés módja, garancia

12.1. A Szolgáltató a szállás ellenértékének kifizetésére, annak elfoglalását megelőzően tart igényt. Az egyéb, Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt.

12.2. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (Forintban vagy Euróban - a szolgáltatások ára Euróban a vendég érkezésének napján a Szolgáltató bankja szerinti napi árfolyamon kerülhet átszámításra), bankkártyával vagy hitelkártyával (American Express, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Diners), Szép kártyával (OTP, K&H, MKB). Céges partnereinknek előzetes egyeztetés után átutalásos fizetési módra is van lehetőség.

Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés megjelölt napja előtt a szálloda bankszámlájára utalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés napjáig a szálloda bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal igazolja.

12.3. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására;

a) kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül,

b) és kérheti előleg megfizetését a részvételi díj egy részére vagy annak teljes összegére

12.4. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet terheli.


XIII. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

13.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt

b) a Vendég a szálláshely biztonsági előírásait, rendjét nem tartja be: annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít

c) a Vendég fertőző betegségben szenved

d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig

13.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés "vis major" okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.


XIV. Elhelyezési garancia

14.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

14.2. A Szolgáltató köteles:

a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra - vagy az akadályoztatás megszűntéig - egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli

b) térítésmentesen telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére

c) ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez.

14.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.


XV. A vendég betegsége, halála

15.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

15.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.


XVI. A Szerződő fél (Vendég) jogai

16.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

16.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.

16.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történő elutazást követően megszűnik.


XVII. A Szerződő fél (Vendég) kötelezettségei

17.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

17.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 16 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.

17.3. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe.

17.4. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.

17.5. A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen vehetik igénybe a szálloda szabadtéri parkolóhelyeit.

17.6. Szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kérjük kidobni.

17.7. Berendezési tárgyakat és textíliákat a szállodából kivinni tilos! Gondatlanságból vagy szándékosan okozott kárt a szálloda az okozóval megtérítteti.

17.8. A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.

17.9. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében: a szálloda szobáiban, éttermében, közösségi területein a magyar jogszabályok értelmében dohányozni a dohányzásra kijelölt helyen kívül tilos! A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálloda elhelyezte. A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.

Dohányzásra az arra kijelölt helyen van lehetőség. A szobákban, illetve az épületben történő dohányzás esetén alkalmanként 25.000 Ft kártérítési összeget számolunk fel.

17.10. A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni tilos. Tűz esetén a recepciót kérjük haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a szálloda közös rendeltetésű tereit az ott elhelyezett tájékoztató szerint a lehető leghamarabb elhagyni.

17.11. A szobákat és a szálloda közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.

17.12. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a szálloda írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges.

17.13. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

17.14. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a szálloda közös használatú területein (kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.

17.15. A Vendég (ideértve a szállodában tartózkodó Vendéghez érkező látogatókat és a Vendéggel együtt utazó személyeket is) köteles a szálloda épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és a többi vendég, illetve látogató szükségtelen zavarása nélkül használni.

17.16. Elutazáskor a Vendég köteles a szobakártyákat a recepción leadni. Ennek elmulasztása, illetve a kártya elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató jogosult az adott kártya után kártérítési díjat felszámítani, melyet a Vendég távozáskor köteles megfizetni. A szobakártyákat a Vendég az elutazásának napján 11 óráig használhatja fel a szobájába való bejutásra. A szobakártya ezen időpontot követően – kivéve ha a Vendég a Szolgáltatóval megállapodott a tartózkodás meghosszabbításáról – érvényességét veszti.

17.17. A Vendég által a Szolgáltatónak a helyszínen nem jelzett, később online platformra eljuttatott véleménye során a Szolgáltatónak kárt okozó, és nem bizonyítható bármilyen kijelentéseiért felelősséggel tartozik.


XVIII. A Szerződő fél (Vendég) kártérítési felelőssége

A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.


XIX. A Szolgáltató jogai Magyarországon

Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.


XX. A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:

a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás sztenderdek szerint teljesíteni

b) a vendég szóbeli panaszáról írásos feljegyzést készíteni, a panaszát kivizsgálni, és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet szintén köteles írásban is rögzíteni

c) a szállodán belüli területeken, valamint a teraszokon a Vendégeink nyugalma érdekében 23.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a hallban lévő hangos zenélést, melynek betartásáért a szállodai személyzet felel.


XXI. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

21.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

21.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.

21.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová a Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

21.1.3. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

21.2. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a szállóvendég vagyontárgyainak elvesztése vagy megsérülése folytán szenved el, kizárólag abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át átvételi elismervény ellenében, akit vagyontárgyainak átvételére jogosultnak tarthatott.

21.2.1. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha azt megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.

21.2.2. Nem felel a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.

21.2.3. Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a szállodai wellness részlegnek vagy sportlétesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata korlátozott vagy nem megengedett.

21.2.4. A szálloda wellness és spa részlegének igénybevétele a Vendég saját felelősségére történik, a víz közeli területeken fokozott a csúszásveszély. Az ezekből adódó balesetekért a szálloda felelősséget nem vállal.

21.3. A kártérítés mértéke: Magyarországon: a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

21.4. Egyedi esetekben a helyi törvények az irányadóak.


XXII. Titoktartás

A Szolgáltató kötelezettsége a vendégek privát szférájának tisztelete, adatainak védelme.

A Szolgáltató a munkaszerződés részeként Adatkezelési és Titoktartási Nyilatkozat aláírását követeli meg a munkavállalóktól és minden egyéb munkavégzésre vonatkozó szerződésben előírja a titoktartási és adatkezelési szabályok betartását.


XXIII. Adatkezelés, adatvédelem

A2018. május 25.-én életbe lépettEurópa Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és módosításai és egyéb releváns rendelkezések új kötelezettségeket írnak elő a Szolgáltató részére mind a vendégek, mint a munkavállalók és szerződött partnerek személyes adatainak kezelésében és szigorú szabályokat ír elő az adatvédelem területén.

A Szolgáltató szerteágazó tevékenysége rendszeres és nagy mennyiségű személyes adatkezelésével jár, ezért adatvédelmi tisztviselőt jelölt meg, amelynek tevékenységét minden eszközzel támogatja. A szolgáltató létrehozta és mindkét honlapján közzétette az Adatkezelési Tájékoztatót, valamint a Belső Adatkezelési Szabályzatát és mind adatkezelési gyakorlatában, mind az érintettek észrevételeinek kezelésében ezek szerint jár el.


XXIV. Biztonsági kamera

A Szolgáltató köteles biztosítani a Vendég biztonságát és jogosult ellenőrizni a szabályok betartását.

Ennek érdekében a Szolgáltató szakemberek bevonásával végzi el a létesítményei és a Vendég biztonságát szolgáló tevékenységét és létrehozta és a recepción a Vendég rendelkezésére bocsájtja a Biztonsági Kamera Tájékoztató és Szabályzat c. dokumentumot.


XXV. Vis major

Olyan ok vagy körülmény esetén (például: háború, tűz, árvíz, időjárás-beli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely fél mentesül a Szerződésből eredő kötelességének teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.


XXVI. A teljesítés helye, és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

24.1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló szálloda található.

24.2. Valamennyi, az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság kerül kijelölésre.

24.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

24.4. A Lincsir Kft. által üzemeltetett Nádas Tó Park Hotel***superior számára a legfontosabb, hogy Vendégei mindig elégedettek legyenek a szálloda által nyújtott szolgáltatással. Éppen ezért panaszaikat pártatlanul és teljeskörűen, egyenlő eljárás keretében ki kell vizsgálni, mely vizsgálat fontos információkat hordozhat számukra. A Nádas Tó Park Hotel***superior a panasz kivizsgálást követően kötelezi magát, hogy olyan választ ad, melyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz javasolt rendezésére, megoldására vonatkozó intézkedésekre.

24.5. Panasz a Lincsir Kft. szolgáltatásával vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, melynek rendezésére a panaszos egyértelműen és kifejezetten Lincsir Kft. eljárását kéri.

24.6. Vendég a szálloda működésével, a foglalásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Lincsir Kft.-t: Cím: 2211 Vasad, Monori út 100.

Elektronikus levelezési cím: info@nadastoparkhotel.hu

Telefonszám: +36 21 233 3032

24.7. Az írásbeli panaszokat a Lincsir Kft. a jogszabályban előírt 25 napon belül érdemben megválaszolja. A Nádas Tó Park Hotel***superior szállodában a panaszos számára mind a vásárlók könyvébe, mind más formátumban leadott írásbeli kifogásokat is panaszként kezelünk.

24.8. A szóbeli panaszokat a Lincsir Kft. lehetőség szerint helyben, azonnal megoldja, és amennyiben ez nem lehetséges, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a panaszos egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a panaszosnak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet legkésőbb a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki - legkésőbb a panasz beérkezésétől számított 25. napon.

24.9. A Lincsir Kft. minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt.

24.10. A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.

24.11. A Lincsir Kft. a panasz ügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indoklással ellátva és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntést közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett, annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.

24.12. A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 25 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén Vendég az alábbi testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:

- A fogyasztónak minősülő Vendég a fogyasztó lakhelye vagy a szolgáltatás kötelezettje tevékenységének helye szerinti Békéltető Testület elérhetőségein kezdeményezheti az eljárást. A megyei szervezet elérhetősége itt található.

- Határon átnyúló jogvita esetén a

www.bekeltet.hu linkre kattintva Vendég panaszát elektronikusan jelentheti be a Budapesti Békéltető Testület számára.

- Ha Vendégnek kérdése van az eljárással kapcsolatban, a Budapesti Békéltető Testülethez fordulhat, mint online vitarendezési kapcsolattartó pont:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.Email cím: bekelteto.testulet@bkik.huFax: +36 1 488 21 86Telefon: +36 1 488 21 31

- Vendég panaszával az ügy jellegétől függően, a Lincsir Kft. tevékenységi helye szerint az alábbi szervekhez fordulhat:

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Levelezési cím: 1365 Budapest, Pf.: 270.

Ügyfélszolgálat címe: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.

Telefonszám: 06-1-329-7017, +36-1-236- 3900

E-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu; fogyved.pestmegye@pmkh.hu


Pest Megyei Békéltető Testület

Székhely:1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

levelezési cím: Pest Megyei Békéltető Testület, 1364 Budapest, Pf.: 81

tel: +361 269-0703

e-mail cím:

pmbekelteto@pmkik.hu


Vasad Jegyzője: dr Csorba Beáta

2211 Vasad, Kossuth Lajos utca 21.

e-mail:

jegyzo@vasad.hu

Tel: +3629 694 711


24.13. Amennyiben a Lincsir Kft. a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó számára biztosított jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben választ az írásban vagy szóban közölt panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) területileg illetékes szervéhez fordulhat. Az NFH területi szervei a megyei Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Felügyelőségei, melyek minden megyeszékhelyen megtalálhatóak: www.nfh.hu/teruleti

24.14. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Ptk., valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályai és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szól 2000. évi CVIII. törvény, valamint az 1997. évi CLV. törvény rendelkezései az irányadóak.

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a helyi törvény (magyarországi) rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.


XXVII. Fontos fogalmak

Adásvételi szerződés: a Polgári Törvénykönyv szerinti adásvételi szerződés, valamint minden olyan szerződés is, amelynek áruk és szolgáltatások egyaránt tárgyát képezik.

Szolgáltatási szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás díját.

Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződés: olyan adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál igénybevételre valamilyen szolgáltatást és a fogyasztó az adott honlapon vegy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást.

Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.

Belföldi fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye Magyarországon található, és a vállalkozás székhelye, telephelye, letelepedési helye ettől eltérő európai uniós tagállamban van, vagy az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye más európai uniós tagállamban található, és a vállalkozás székhelye Magyarországon van.

GDPR: Európa Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete


Vasad, 2019. április 29.